FORMALITATILE NECESARE LICENTIERII PENTRU ACTIVITATI DE PAZA SI PROTECTIE

potrivit HG nr. 301/2012

 

În vederea obtinerii licentei de functionare pentru a desfasura activitati de paza si protectie reprezentantul legal al societatii depune la inspectoratul de politie judetean sau la Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti, dupa caz, pe raza caruia societatea îsi are sediul social, pe baza de opis, urmatoarele documente:

1) cererea de acordare a licentei de functionare, datata, înregistrata la societate si

semnata de administratorul societatii; În continutul adresei se va preciza: obiectul cererii, adresa sediului administrativ, datele de contact: telefon, fax, pagina web, adresa e-mail si numele în clar al reprezentantului societatii;

2) regulamentul de organizare si functionare, în doua exemplare, întocmit cu respectarea modelului postat pe pagina web a Inspectoratului General al Politiei Române, adaptat specificului societatii si asumat de conducator;

3) lista prevazuta la art. 19 alin. (3) lit. b) din Lege, respectiv: mijloacele materiale, tehnice, de transport, de comunicatii, cu mijloacele audio-video, aparatura de recunoastere si identificare, sistemele de alarma împotriva efractiei, sistemele de cronometrare si numarare, cu centrele de supraveghere si dispeceratele, tehnica de calcul si softul utilizat, cu armamentul si alte mijloace tehnice care vor face parte din dotarea societatii, în functie de obiectul de activitate;

4) dovada eliberata de Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, referitoare la înregistrarea denumirii societatii si a însemnelor distinctive, respectiv: cerere, notificare si plata integrala a taxelor aferente;

Cererea de înregistrare marca se face în numele persoanei juridice, pentru clasa 45, iar reproducerea marcii va contine denumirea societatii si marca aleasa. Se va avea în vedere prevederile art. 21 alin.4 din Legea nr. 333/2003 privind adoptarea de însemne, uniforme, legitimatii, accesorii de echipament sau denumiri identice, asemanatoare sau de natura sa conduca la confuzii între acestea, precum si cu cele ale autoritatilor publice ori ale organismelor internationale la care România este parte.

5) notificarea prin care se încunostiinteaza consiliul judetean sau, dupa caz, Consiliul General al Municipiului Bucuresti despre faptul ca societatea are sediul social în zona de responsabilitate a acestora;

6) certificatul de înregistrare a societatii la Oficiul Registrului Comertului;

7) certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului în conformitate cu Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, cu toate mentiunile înscrise si/referitoare la situatia societatii comerciale. În domeniile de activitate este necesar sa se regaseasca codul CAEN 8010 ca si activitate principala.

8) documente privind dovada existentei sediului înregistrat si autorizat pentru organizarea administrativa si coordonarea operativa a personalului angajat.

Dovada se poate face prin certificatul constatator care sa cuprinda mentiuni referitoare la sedii si activitati autorizate conform art. 15 din Legea nr. 359/2004, pentru toate activitatile solicitate prin cererea de licentiere;

9) atestatele profesionale pentru persoanele care urmeaza sa execute activitati în domeniul pazei si protectiei, în situatia în care societatea are angajate astfel de persoane (director general).

10) documente privind dovada îndeplinirii conditiilor prevazute de art. 19 alin. (10) din Lege de catre conducatorul societatii (administrator, presedintele consiliului de administratie, director general/executiv care va coordona activitatea operativa a personalului de paza);

a) actul de identitate sau alte documente ce fac dovada cetateniei si a vârstei;

b) certificatul de cazier judiciar în termen de valabilitate;

c) curriculum vitae elaborat potrivit prevederilor Hotarârii Guvernului nr. 1.021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;

d) diploma de licenta în profil stiinte juridice sau diploma de licenta în studii superioare (alte profile) si certificatul de competente în specializarea manager de securitate.

e) dovada calitatii de conducator conform Legii nr. 31/1990 pentru directorul general/executiv desemnat sa conduca activitatea tehnica (hotarârea A.G.A./C.A., contractul de munca/extras Revisal si fisa postului).

Documentatia se depune într-un exemplar, în format letric si în format electronic pe suport CD care contine un fisier format „pdf”, cu documentele scanate la o rezolutie adecvata pentru a nu altera continutul acestora si sa fie posibila transmiterea prin e-mail.

Documentele prevazute la punctele 4-10, se depun în copie certificata, însotite de documentele originale, care dupa confruntare se restituie reprezentantului legal, cu exceptia pct.7 si 10 lit. b), care se depun în original.

Dupa depunerea tuturor documentelor, unitatea de politie competenta verifica existenta avizului prealabil al Serviciului Român de Informatii, îndeplinirea conditiilor referitoare la buna conduita cetateneasca a conducatorului societatii, existenta sediului înregistrat si autorizat pentru organizarea administrativa si coordonarea operativa a personalului angajat si întocmeste un raport cu propuneri corespunzatoare, pe care îl înainteaza, împreuna cu întreaga documentatie, Inspectoratului General al Politiei Române.

Avizul prealabil al Serviciului Român de Informatii se elibereaza la cererea inspectoratelor de politie judetene, respectiv a Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti, în cursul procedurii de verificare a îndeplinirii conditiilor de acordare a licentei.

În vederea verificarii îndeplinirii conditiei referitoare la buna conduita cetateneasca, organele de politie competente efectueaza investigatii si verificari la domiciliu sau resedinta, locurile de munca anterioare, precum si în evidentele politiei sau ale altor institutii. Prin buna conduita cetateneasca se întelege comportamentul conform normelor de convietuire sociala, care nu aduce atingere valorilor sociale ocrotite de lege si care nu lezeaza drepturile si interesele celorlalti membri ai comunitatii cu care un anumit individ interactioneaza la un moment dat.

Avizul prevazut la art. 19 alin. (9) din Lege se acorda în situatia în care sunt îndeplinite cumulativ toate conditiile prevazute de Lege, numai împreuna cu licenta de functionare prevazuta la art. 19 alin. (2) din Lege sau ulterior obtinerii acesteia. Avizul îsi înceteaza valabilitatea în momentul pierderii calitatii de conducator al societatii specializate de paza si protectie sau neîndeplinirii oricareia dintre conditiile care au stat la baza acordarii acestuia.

Licenta se acorda în situatia în care sunt îndeplinite cumulativ toate conditiile prevazute de Lege, are valabilitate de 3 ani de la data emiterii si poate fi reînnoita la fiecare 3 ani, numai în intervalul de valabilitate.

Societatile comerciale care au detinut licenta si nu au obtinut reînnoirea acesteia pot solicita eliberarea unei noi licente urmând procedura de licentiere initiala, facând dovada ca nu mai activeaza în domeniu si ca îndeplinesc conditiile de licentiere.

Dupa eliberarea licentei de functionare, Inspectoratul General al Politiei Române înscrie datele de identificare si contact ale societatii comerciale în Registrul national al societatilor licentiate, accesibil publicului pe pagina web a Politiei Române.

Licentele se ridica de la unitatile de politie la care au fost depuse documentatiile, cu exceptia celor depuse la DGPMB sau IPJ Ilfov, care se ridica de la sediul Directiei de Ordine Publica din b-dul George Cosbuc nr.83-85, sector 5.

Pentru relatii suplimentare va puteti adresa subcomisarului de politie Nicolae Valentin la tel.: 0238/402.042, 0725/057.254 sau mail: sop@bz.politiaromana.ro